Navigáció átugrása.
Címlap

A Tolatólámpa

| | |

Ezt még a műszerfal átalakítás előtt kezdtem el, és tulajdonképpen be is fejeztem, mire a műszerfalnak esetem a csavarhúzóval. Csak idáig vártam, hogy össze tudjam hasonlítani egy másik Zsiguli tolatólámpájával.


LED-es tolatólámpa sötétben
LED-es tolatólámpa sötétben

Majdnem meghiúsult a fényképezés, mert az 5 pár akkumulátor, amit induláskor bedobáltam a táskámba, nem álltak a megfelelő töltöttségi szinten. Konkrétan az egyik pár ki tudta még tolni az optikát, a többivel meg be sem kapcsolt.


Tolatólámpa - közelről látszik csak a különbség
Tolatólámpa - közelről látszik csak a különbség


Nem lesz ez így jó, és mivel már amúgyis leharcolt aksikról van szó, nem is lett jobb. A két jobban teljesítőt meg találomra még két egyformát beraktam egy 4-es elemtartóba, rákötöttem 5 voltot. 1 amperral toltam bele a töltést, hogy legalább két képet tudjak készíteni. Sebaj, úgy is meg kellett várni, míg besötétedik.


Nappali világosságban
Nappali világosságban


Szóval vettem kb fél éve egy ilyen brutál LED-et, hogy majd csinálok belőle valamit. Akkor még halvány lila segédgőzöm sem volt, mire lesz jó, de megvettem, mert LED-ből van. Aztán jött a Tajga Réme, aminek nem világított a tolatólámpája. Akkor jött az isteni szikra, hátrameneti segédfény leszen belőle.


CREE MC-E
CREE MC-E


Először leműtöttem a lökhárítóról, és műszerrel megmértem, jön-e egyáltalán valami a drótból. Ciki lett volna, ha megcsinálom a lámpát, és nem működik valami korábbi elkötés miatt. Aztán szétszedés után derült ki, hogy semmi baja, csak kontakthibás. Gondoltam magamban, nem menekülsz, most már átledezlek


A ház megmaradt eredetinek
A ház megmaradt eredetinek


Az alapkoncepció az volt, hogy minden átalakítás egyszerűen visszaalakítható legyen a gyári állapotra. Ez a vizsgáztatás miatt szükséges, hiszen ezeken nincs E szám, az európai jóváhagyási jel. De majd legfeljebb rajzolok rá alkoholos filctollal, ha a rendőr baszogatna.


Áramgenerátor akryl-al szigetelve
Áramgenerátor akryl-al szigetelve


Egy korábbi tesztből maradt áramgenerátort fűrésszel méretre vágtam, majd acetonnal zsírtalanítottam. Aztán színtelen akril lakkal lefújtam 3 rétegben, mindkét oldalt. Ezáltal nem fog olyan hamar szétrohadni. Ha beázna, akkor meg nem fog zárlatolni. Remélhetőleg.


Ez még eredeti
Ez még eredeti


A hűtőbordát is fűrésszel szabtam méretre, és csípőfogóval egyeltem meg a lamellákat. Nem adtam a külcsínyre, mert az úgysem látszik. Azért reszelővel lesorjáztam. Összeszerelés után még legalább kétszer raktam fel, és szereltem le, mert éppen nem volt jobb dolgom. Először egy alátét kicsúszása miatt meglazult a főtartó csavar, aztán pedig le kellett szigetelni a búra peremét.


Van különbség
Van különbség


Majd hosszas tesztelés után végre alkalmam nyílt az összehasonlításra is. Itt kérnék elnézést a parkoló melletti tömbház lakóitól, amiért elvakítottam őket. A tesztelés után rögtönzött márkatalálkozót tartottunk.






A következő lépés az utastér világítás kibogozása lesz. A jobb oldali egyáltalán nem világít, a hátsónál a lámpatest hiányzik, de legalább a feszültség benne van a drótban. A bal oldali pedig kicsit meg van pörkölődve. De az legalább világít. Valamennyire. Vagy nekiállok a féklámpa ledesítésének. És készül már a terhelésfüggetlen indexrelé is.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ertem en, hogy hadd szoljon,

Ertem en, hogy hadd szoljon, de a kresz/muszaki eloiras/ban nincs _maximalis_ fenyero megadva? (minimum, illetve hullamhossz tartomany (ahol ertelmezheto, pl.: index, feklampa) van, azt tudom.)

Igy fenykepen ijeszoen vakitonak latszik, hatramenetet kapcsolsz, es mire felengedned a kuplungot eltol a feny-nyomas... :)

Mask

KAMA3 képe

Úgy van az áramkör

Úgy van az áramkör megtervezve, hogy egy potméterrel csökkenthető a fényerő. Ismerem valamennyire a vonatkozó KPM-BM együttes rendelet, de főleg csak a kerékpárokra vonatkozó részt. Hullámhosszt nem ír az biztos, csak színeket. Vörös, kadmiumsárga és fehér. Kisugárzott lument sem említ emlékeim szerint, csak Watt számot, ez a led pedig 21 Watt alatti elektromos teljesítményű ::)) Ezek lehetnek a járműveken. Mivel a tolatólámpát csak nagyon ritkán használom, itt megkockáztatom a nagy fényerőt. A féklámpa, helyzetjelző, irányjelző megmarad majd a törvényi kereteken belül. :)

Ha a két ünnep között lesz egy kis időm, utánna nézek a törvényi háttérnek, hogy fel legyek készülve a rendőrök kérdezősködéseire.

Szinte éreztem, hogy egy

Szinte éreztem, hogy egy retina oldót fogsz belebuherálni, mikor tegnap Évivel találkoztam. Mondta, hogy zsigulizátort szerelsz.
Bakker ha berakod nekem hátramentbe előttem, tuti kiherrélek :)
Ez arra jó, mikor csapatod a hallépcsőhöz éjjel....

Épp hőbörögni akartam,

Épp hőbörögni akartam, hogy méé csak kéthetente van poszt mikor látom, hogy tolatólámpának közterület világítást szerelsz a vasba. Még jó, hogy nem az alacsony nyomású nátriumgőz tett függővé.

Mondjuk így se látom, hogy fogod megmagyarázni műszakin a korlátozottan látássérült vizsgáztatónak különös hobbid.
-Helyzetjelző? Cukor.
-Irányjelző? Fasza.
-Féklámpa? Sukár.
-Tolató? Áááááááá!!!

KAMA3 képe

De most méér?? ez a poszt

De most méér?? ez a poszt pont egy héttel az előző után lett kész::))

A műszakira meg majd visszarakom az izzószálas lámpatesteket. Fél óra alatt vissza lehet alakítani. ::))

Ha ezeket megcsinálom, akkor legalább a kocsi alap áramfelvétele is töredékére csökken. Kímélő üzemmódba kerül az akksi. ::))

Tisztelt Kama 3

Tisztelt Kama 3 megtisztelnél ha a ledes tolatólámpával kapcsolatban szeretném felvenni veled a kapcsolatot egy maximális terméket alkottál!
Kérlek segíts!
Előre is köszönöm!

KAMA3 képe

Szia! Írj a

Szia! Írj a kama3@villamvadasz.hu címemre.