Újévi egyveleg
2010 February 7, 21:33:59
bungi | gyász | zsiguli
Kilyukadt a felni
Ne dolgozz forgó gépekkel gumikesztyűben!
Emiatt viszont csúszott egy csomó más tervem is. Igen, a zsiguli felújítása is. Elkezdtem egy félig bontott hengerfejet felújítani, hogy amikor a motorkiemelésre kerül a sor, addigra már legyen egy készen. A szelepkiszereléshez építettem egy keretet, két U vasból, és menetes szárakból. Amikor a menetes szár furatát készítettem, felgyűlt a spém a fúrószáron. Gondoltam, lepöckölöm. Persze, azzal a lendülettel elkapta a kesztyűmet. A kép csak illusztráció, valójában sokkal szarabbul nézett ki.
A prés
Szóval ezt a szerkezetet eredetileg máshoz terveztem, de szelepkiszereléshez is pont jó lesz. Ahhoz, hogy jó legyen, kell csinálni egy célszerszámot, vízvezetékcsőből. Polietilén gázcsőből próbáltam, nem jó, mert az hajlik, tágul, nyúlik mint a takony. Aztán találtam rézcső maradékot, az jó volt, egészen addig, amíg az első szívószelephez el nem jutottam. Eddig a pontig egy kipuffogó szelepet sikerült kiszednem.
Célszerszámok
Mert a szívószelep valamiért megszorult, és összenyomta a célszerszámot. Velem nem baszol ki! Találtam egy sosem használt csőkulcsot, rögtön kettőt, pont méret. Flexszel lecsaptam, tökéletes lett. Majdnem. Kellett rá még pár kémlelőnyílás, ahol az ékeket lehet buzerálni. Innentől pár óra alatt kiszedtem a maradék 7 szelepet.
Szelepek
Innentől könnyebb a helyzet, az öntési sorjákat kell lecsiszolni, a víztereket kell vízkőmentesíteni, lesíkolni, összerakni. Alaphangon is két hét. És akkor még nem szóltam, hogy elfolyt a főfékmunkahenger tömítésénél afékolaj fékfolyadék. Azt hiszem ugyanezt az utat fogom végigjárni, mert az autóboltos, amikor másodszorra vásároltam nála fékfolyadékot, gúnyos mosollyal a szája sarkában felhívta a figyelmemet, hogy létezik literes kiszerelés is. Mondtam, jó lesz a kicsi is, 1 hónap alatt úgyis befolyik az egész az utastérbe.
Hengerfej
Most akkor térjünk át az autóvillamossági részre. Két szerverlehalás közé sikerült beiktatnom egy alkatrészbeszerző túrát, ahol szert tettem néhány kombi specifikus alkatrészre. Lámpatestek, oldal ablakok, hátsó ajtó, benzinszint-jeladó. A kacatok többsége kis pucolást követően használható, azonban vannak olyanok, amiknek ázniuk kell, mert több rajtuk a rozsda, mint az anyag.
Rozsdamaró szirup
Na ezekre van egy spéci receptem. Kóla és citromlé keveréke. Merthogy sok benne a foszforsav. Ami amúgy a fogzománcot is marja, az jó a rozsdára is. Molekuláris szinten alakítja át a rozsdát.
Előtte
Két-három hétig ázik ebben a cuccban. Idő van rá bőven. Addig lekonzerválom az ablaküvegeket.
Utánna
A motorkiszerelést is megterveztem, az időjárás ezt is keresztülhúzta. Mivel a munkavégzés tervezett helyszínén jelenleg fél méteres hó borít mindent, ezért ez is késik. Az nem lett volna gond, ha 0°C alatt marad a hőmérséklet, mert akkor legalább fel lehet menni a diófáig. És mivel már kályha is van a bungiban, fa is van bőven, talán nem fagyunk oda a motorblokk oldalához.
Kezdődött az egész azzal, hogy kilyukadt a felnim. Dehogyis. Nem ezzel kezdődött. Ez csak a hab volt a torta tetején. A tortakrém meg az a bizonyos, ami palacsintákban is szokott lenni. Nem indult jól ez az év sem.
Kilyukadt a felni
Igen, a cégben volt néhány éjszakányi túlórám, meg néhány hétvégém munkával töltődött. És akkor még nem úgy tűnt, hogy ez az állapot stabilizálódni fog. Amikor egy egész éjszakán át tartó szenvedés után úgy mész haza fél hatkor, hogy most aztán minden működik és stabil. Aztán fél kilenckor azzal ébresztenek, hogy megállt minden, az nem olyan kellemes, de viszont kegyetlenűl szar.
Ne dolgozz forgó gépekkel gumikesztyűben!
Emiatt viszont csúszott egy csomó más tervem is. Igen, a zsiguli felújítása is. Elkezdtem egy félig bontott hengerfejet felújítani, hogy amikor a motorkiemelésre kerül a sor, addigra már legyen egy készen. A szelepkiszereléshez építettem egy keretet, két U vasból, és menetes szárakból. Amikor a menetes szár furatát készítettem, felgyűlt a spém a fúrószáron. Gondoltam, lepöckölöm. Persze, azzal a lendülettel elkapta a kesztyűmet. A kép csak illusztráció, valójában sokkal szarabbul nézett ki.
A prés
Szóval ezt a szerkezetet eredetileg máshoz terveztem, de szelepkiszereléshez is pont jó lesz. Ahhoz, hogy jó legyen, kell csinálni egy célszerszámot, vízvezetékcsőből. Polietilén gázcsőből próbáltam, nem jó, mert az hajlik, tágul, nyúlik mint a takony. Aztán találtam rézcső maradékot, az jó volt, egészen addig, amíg az első szívószelephez el nem jutottam. Eddig a pontig egy kipuffogó szelepet sikerült kiszednem.
Célszerszámok
Mert a szívószelep valamiért megszorult, és összenyomta a célszerszámot. Velem nem baszol ki! Találtam egy sosem használt csőkulcsot, rögtön kettőt, pont méret. Flexszel lecsaptam, tökéletes lett. Majdnem. Kellett rá még pár kémlelőnyílás, ahol az ékeket lehet buzerálni. Innentől pár óra alatt kiszedtem a maradék 7 szelepet.
Szelepek
Innentől könnyebb a helyzet, az öntési sorjákat kell lecsiszolni, a víztereket kell vízkőmentesíteni, lesíkolni, összerakni. Alaphangon is két hét. És akkor még nem szóltam, hogy elfolyt a főfékmunkahenger tömítésénél a
Hengerfej
Most akkor térjünk át az autóvillamossági részre. Két szerverlehalás közé sikerült beiktatnom egy alkatrészbeszerző túrát, ahol szert tettem néhány kombi specifikus alkatrészre. Lámpatestek, oldal ablakok, hátsó ajtó, benzinszint-jeladó. A kacatok többsége kis pucolást követően használható, azonban vannak olyanok, amiknek ázniuk kell, mert több rajtuk a rozsda, mint az anyag.
Rozsdamaró szirup
Na ezekre van egy spéci receptem. Kóla és citromlé keveréke. Merthogy sok benne a foszforsav. Ami amúgy a fogzománcot is marja, az jó a rozsdára is. Molekuláris szinten alakítja át a rozsdát.
Előtte
Két-három hétig ázik ebben a cuccban. Idő van rá bőven. Addig lekonzerválom az ablaküvegeket.
Utánna
A motorkiszerelést is megterveztem, az időjárás ezt is keresztülhúzta. Mivel a munkavégzés tervezett helyszínén jelenleg fél méteres hó borít mindent, ezért ez is késik. Az nem lett volna gond, ha 0°C alatt marad a hőmérséklet, mert akkor legalább fel lehet menni a diófáig. És mivel már kályha is van a bungiban, fa is van bőven, talán nem fagyunk oda a motorblokk oldalához.
» KAMA3 blogja | A hozzászóláshoz belépés szükséges
hálló Kama3! szeretnél
Lacus_1983 (nem ellenőrzött), 2010, február 11 - 22:20
hálló Kama3! szeretnél cserekereket, amíg rendberakod a sajátodat? mert akkor megkérdem a VinszenT.
» A hozzászóláshoz belépés szükséges
Fanatikus vagy. Mondom én,
Fanatikus vagy.
Mondom én, nem te vállalod be a vasat hanem ő téged.