Navigáció átugrása.
Címlap

Újévi egyveleg

| |

Kezdődött az egész azzal, hogy kilyukadt a felnim. Dehogyis. Nem ezzel kezdődött. Ez csak a hab volt a torta tetején. A tortakrém meg az a bizonyos, ami palacsintákban is szokott lenni. Nem indult jól ez az év sem.


Kilyukadt a felni
Kilyukadt a felni

Igen, a cégben volt néhány éjszakányi túlórám, meg néhány hétvégém munkával töltődött. És akkor még nem úgy tűnt, hogy ez az állapot stabilizálódni fog. Amikor egy egész éjszakán át tartó szenvedés után úgy mész haza fél hatkor, hogy most aztán minden működik és stabil. Aztán fél kilenckor azzal ébresztenek, hogy megállt minden, az nem olyan kellemes, de viszont kegyetlenűl szar.


Ne dolgozz forgó gépekkel gumikesztyűben!
Ne dolgozz forgó gépekkel gumikesztyűben!


Emiatt viszont csúszott egy csomó más tervem is. Igen, a zsiguli felújítása is. Elkezdtem egy félig bontott hengerfejet felújítani, hogy amikor a motorkiemelésre kerül a sor, addigra már legyen egy készen. A szelepkiszereléshez építettem egy keretet, két U vasból, és menetes szárakból. Amikor a menetes szár furatát készítettem, felgyűlt a spém a fúrószáron. Gondoltam, lepöckölöm. Persze, azzal a lendülettel elkapta a kesztyűmet. A kép csak illusztráció, valójában sokkal szarabbul nézett ki.


A prés
A prés


Szóval ezt a szerkezetet eredetileg máshoz terveztem, de szelepkiszereléshez is pont jó lesz. Ahhoz, hogy jó legyen, kell csinálni egy célszerszámot, vízvezetékcsőből. Polietilén gázcsőből próbáltam, nem jó, mert az hajlik, tágul, nyúlik mint a takony. Aztán találtam rézcső maradékot, az jó volt, egészen addig, amíg az első szívószelephez el nem jutottam. Eddig a pontig egy kipuffogó szelepet sikerült kiszednem.


Célszerszámok
Célszerszámok


Mert a szívószelep valamiért megszorult, és összenyomta a célszerszámot. Velem nem baszol ki! Találtam egy sosem használt csőkulcsot, rögtön kettőt, pont méret. Flexszel lecsaptam, tökéletes lett. Majdnem. Kellett rá még pár kémlelőnyílás, ahol az ékeket lehet buzerálni. Innentől pár óra alatt kiszedtem a maradék 7 szelepet.


Szelepek
Szelepek


Innentől könnyebb a helyzet, az öntési sorjákat kell lecsiszolni, a víztereket kell vízkőmentesíteni, lesíkolni, összerakni. Alaphangon is két hét. És akkor még nem szóltam, hogy elfolyt a főfékmunkahenger tömítésénél a fékolaj fékfolyadék. Azt hiszem ugyanezt az utat fogom végigjárni, mert az autóboltos, amikor másodszorra vásároltam nála fékfolyadékot, gúnyos mosollyal a szája sarkában felhívta a figyelmemet, hogy létezik literes kiszerelés is. Mondtam, jó lesz a kicsi is, 1 hónap alatt úgyis befolyik az egész az utastérbe.


Hengerfej
Hengerfej


Most akkor térjünk át az autóvillamossági részre. Két szerverlehalás közé sikerült beiktatnom egy alkatrészbeszerző túrát, ahol szert tettem néhány kombi specifikus alkatrészre. Lámpatestek, oldal ablakok, hátsó ajtó, benzinszint-jeladó. A kacatok többsége kis pucolást követően használható, azonban vannak olyanok, amiknek ázniuk kell, mert több rajtuk a rozsda, mint az anyag.


Rozsdamaró szirup
Rozsdamaró szirup


Na ezekre van egy spéci receptem. Kóla és citromlé keveréke. Merthogy sok benne a foszforsav. Ami amúgy a fogzománcot is marja, az jó a rozsdára is. Molekuláris szinten alakítja át a rozsdát.


Előtte
Előtte


Két-három hétig ázik ebben a cuccban. Idő van rá bőven. Addig lekonzerválom az ablaküvegeket.


Utánna
Utánna


A motorkiszerelést is megterveztem, az időjárás ezt is keresztülhúzta. Mivel a munkavégzés tervezett helyszínén jelenleg fél méteres hó borít mindent, ezért ez is késik. Az nem lett volna gond, ha 0°C alatt marad a hőmérséklet, mert akkor legalább fel lehet menni a diófáig. És mivel már kályha is van a bungiban, fa is van bőven, talán nem fagyunk oda a motorblokk oldalához.

























Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Fanatikus vagy. Mondom én,

Fanatikus vagy.
Mondom én, nem te vállalod be a vasat hanem ő téged.

hálló Kama3! szeretnél

hálló Kama3! szeretnél cserekereket, amíg rendberakod a sajátodat? mert akkor megkérdem a VinszenT.